zaterdag 9 juni 2012


Feest

"Zag je wat die rookte"
"Hmm"
"Die rookte echt harde sjek, echt - van die hele harde sjek." De jongen was nog maar net begonnen, dus het feit dat Anne geen reactie vertoonde ging hem heus niet tegenhouden.
"Ja, fucking goor, is dat, als vrouwen dat doen, harde sjek. ZO onaantrekkelijk, maar dan ook echt ZO onaantrekkelijk. Echt elke man vindt dat vies, echt elke man, hoor."
"Elke?"
"Ja echt ELKE man. Echt, gadverdamme, hoor."
"Ken je haar eigenlijk wel?"
"Wat?" Hij keek haar aan alsof de vis die hij net had binnengehengeld ineens tegen hem begon te praten.
"Ik zeg, ken je haar eigenlijk wel," herhaalde Anne, terwijl haar ongeïnteresseerde ogen zich op het gezicht van de jongen vestigden.
"Eh, nee." Hij keek naar Jaap. Jaap zat naast Anne op de bank. De jongen en Jaap moesten lachen.
"Zal ik jou eens even wat vertellen," begon Anne, "ik vind jou echt strontirrtant."
Wow.
"Ja echt ZO onaantrekkelijk, maar dan ook echt ZO onaantrekkelijk." Ze was nog maar net begonnen, dus het feit dat de jongen zijn kop hield en haar verbaasd aangaapte, ging haar heus niet tegenhouden. "Ja, en ik wil er nog even aan toevoegen, dat ELK meisje dit dus echt ook vind, maar dan dus ook ELK meisje, hoor. Dus als je me nu even excuseert ga ik nu harde sjek roken, alleen om een statement te maken. Later."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten